- Не починайте свою розмову з вислову: «Я довго вже хотів сказати».
- Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
- Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
- Критикуйте лише те, що можна змінити;
- Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
- Не знищуйте індивідуальність;
- Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
- Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
- Не кажіть лише про свої проблеми; Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
- Не робіть висновки за партнера;
- Перше зауваження робіть наодинці;
- Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
- Прагніть зрозуміти співрозмовника;
- Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
- Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
- Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
- Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
- Відчувайте, коли потрібно відступити;
- Безвихідних ситуацій не буває;
- Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.