СУМСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК)
№ 17 «РАДІСТЬ» М. СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Освітній проект
взаємодії з дітьми старшого дошкільного віку
групи «Казка»
«Секрети віршування»
Підготувала вихователь Шкіль Людмила Михайлівна
Мета проекту:
Розвивати пізнавальні здібності дошкільників, мовлення, уяву, пам’ять, творчу фантазію, креативність мислення.
Завдання проекту:
- Сприяти розвитку у дітей образного мислення шляхом використання віршованого слова.
- Розвивати психічні процеси, пізнавальний інтерес , креативність мислення.
- Формувати уявлення про можливості використання рими.
- Вчити дітей добирати римовані слова , виконувати творчі завдання, створювати образи за словесним описом.
- Вправляти у виразному читанні віршованих творів.
- Привчати слухати й чути себе та одне одного.
- Виховувати любов до поетичного слова, бажання створювати власні вірші.
Учасники проекту: педагоги, батьки, дітти, практичний психолог.
Очікувані результати: робота з даної проблеми дасть можливість для розвитку мовленнєвої компетенції,сприятиме розумінню дітьми того, що для складання вірша необхідно добирати римовані слова, формуватиме техніку виразного читання. Сприятиме підвищенню загального культурного рівня
Тривалість проекту: 2 тижня: з 03.03.2014 року по 14.03. 2014 року
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ:
ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:
- Ознайомити дошкільників з поняттям «поет», «поетична творчість», розглянути портрети поетів їх збірки;
- Прочитати дітям вірші Т.Г.Шевченка, Н.Забіли, П.Воронька, М.Познанської, Г.Бичка.
- Ознайомлення з технологією секрети віршування
ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП :
- Створення «дерева цілей»;
- Ознайомлення з віршованими казками Н.Забіли. Визначення настрою, створеного поетичними творами.
- Проведення занять з пріоритетами мовленнєвих завдань.;
- Проведення мовленнєвих ігор «Продовж речення», «Скажи лагідно», «Живі слова»;
- Активізація вживання в мовленні синонімів. антонімів, омонімів
фразеологічних зворотів;
- Добір нових римованих закінчень до відомих віршів в грі «Хто придумає кінець – той і буде молодець»;
- Гра – пантоміма «Я покажу – ти впізнай» ;
- Складання коротких віршиків за малюнками до теми;
- Ілюстрування дітьми складених віршів;
АНАЛІТИКО-ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП:
- Створення збірки віршів улюблених дитячих поетів ілюстрованої дітьми;
- Конкурс читців (презентація віршів складених дітьми);
- Виготовлення книжечки дитячих творів.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:
- Базовий компонент дошкільної освіти // К 2012
2 Богуш А.М. Мовленнєвий розвиток дітей: сутність та шляхи реалізації// Дошкільне виховання.-1999.-№6.-С.3-5.
- Богуш А.М. Теоретичні засади художньо – мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку// Пед. І психолог., 1998.- №3.- С.112 – 121.
- Гавриш Н. Художнє слово і дитяче мовлення: Методичний посібник для вихователів.- Донецьк: ТОВ «Либідь»,1998.
- Крутій К.Л. Розвиваємо у дитини з мовлення, інтелект, здібності. – Запоріжжя. ЛІПС, Лтд, 1999.