Секрети віршування

СУМСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  (ЯСЛА-САДОК)

№ 17 «РАДІСТЬ» М. СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Освітній проект

взаємодії з дітьми старшого дошкільного віку

групи «Казка»

«Секрети віршування»

 

Підготувала вихователь Шкіль Людмила Михайлівна

 

1

 

 

Мета проекту:

Розвивати пізнавальні здібності дошкільників, мовлення, уяву, пам’ять, творчу фантазію, креативність мислення.

Завдання проекту:

  • Сприяти розвитку у дітей образного мислення шляхом використання віршованого слова.
  • Розвивати психічні процеси, пізнавальний інтерес , креативність мислення.
  • Формувати уявлення про можливості використання рими.
  • Вчити дітей добирати римовані слова , виконувати творчі завдання, створювати образи за словесним описом.
  • Вправляти у виразному читанні віршованих творів.
  • Привчати слухати  й чути себе та одне одного.
  • Виховувати любов до поетичного слова, бажання створювати власні вірші.

Учасники проекту: педагоги, батьки, дітти, практичний психолог.

Очікувані результати: робота з даної проблеми дасть можливість для розвитку мовленнєвої компетенції,сприятиме розумінню дітьми того, що для складання вірша необхідно добирати римовані слова, формуватиме техніку виразного читання. Сприятиме підвищенню загального культурного рівня

Тривалість проекту: 2 тижня: з 03.03.2014 року по 14.03. 2014 року

 

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ:

ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:

  • Ознайомити дошкільників з поняттям «поет», «поетична творчість», розглянути портрети поетів їх збірки;
  • Прочитати дітям вірші Т.Г.Шевченка, Н.Забіли, П.Воронька, М.Познанської, Г.Бичка.
  • Ознайомлення з технологією секрети віршування

   

ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП :

  • Створення «дерева цілей»;
  • Ознайомлення з віршованими казками Н.Забіли. Визначення настрою, створеного поетичними творами.
  • Проведення занять з пріоритетами мовленнєвих завдань.;
  • Проведення мовленнєвих ігор «Продовж речення», «Скажи лагідно», «Живі слова»;
  • Активізація вживання в мовленні синонімів. антонімів, омонімів

фразеологічних зворотів;

  • Добір нових римованих закінчень до відомих віршів в грі «Хто придумає кінець – той і буде молодець»;
  • Гра – пантоміма «Я покажу – ти впізнай» ;
  • Складання коротких віршиків за малюнками до теми;
  • Ілюстрування дітьми складених віршів;

 

АНАЛІТИКО-ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП:

  • Створення збірки віршів улюблених дитячих поетів ілюстрованої дітьми;
  • Конкурс читців (презентація віршів складених дітьми);
  • Виготовлення книжечки дитячих творів.

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

  1. Базовий компонент дошкільної освіти // К 2012

2       Богуш А.М. Мовленнєвий розвиток дітей: сутність та шляхи реалізації// Дошкільне виховання.-1999.-№6.-С.3-5.

  1. Богуш А.М. Теоретичні засади художньо – мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку// Пед. І психолог., 1998.- №3.- С.112 – 121.
  2. Гавриш Н. Художнє слово і дитяче мовлення: Методичний посібник для вихователів.- Донецьк: ТОВ «Либідь»,1998.
  3. Крутій К.Л. Розвиваємо у дитини з мовлення, інтелект, здібності. – Запоріжжя. ЛІПС, Лтд, 1999.

 

  2 3

4 5