РОЗДІЛ III МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ
- 3.1 Підвищення теоретичного рівня і фахової підготовки педагогів дошкільного закладу
- 3.2 Удосконалення професійної творчості
- 3.3 Педагогічні ради
- 3.4 Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників
РОЗДІЛ IV. ВИВЧЕННЯ СТАНУ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ
РОЗДІЛ V. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА
Виходячи з аналізу роботи дошкільного навчального закладу у 2015-2016 н.р. та керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», інструктивно–методичними рекомендаціями від 16.06.2016 № 1/9 – 315 «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році», наказом Міністерства освіти і науки від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності», педагогічний колектив дошкільного навчального закладу №17 «Радість» визначає такі пріоритетні завдання на 2016-2017 навчальний рік:
- Забезпечити збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров’я дошкільників шляхом формування основ здорового способу життя.
- Сприяти вихованню у дітей почуття національної гідності шляхом ознайомлення їх з традиціями українського декоративного мистецтва.
- Розвивати комунікативно-мовленнєвого компетенцію та творчі здібності дітей дошкільного віку залучаючи їх до театралізованої діяльності .
- Формувати основи економічної соціалізації через участь в трудовій діяльності
РОЗДІЛ III
МЕТОДИЧНА РОБОТА З КАДРАМИ
3.1 Підвищення теоретичного рівня і фахової підготовки педагогів дошкільного закладу
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Ознайомити педагогів з наказом та планом роботи управління освіти і науки Сумської міської ради «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільних навчальних закладів міста в 2016-2017 н. р.» | Вересень 2016 |
Завідувач
|
|
2 | Ознайомлювати педагогічних працівників з інструктивними та нормативними документами МОН України з питань дошкільної освіти | Впродовж року |
Завідувач, вихователь-методист |
|
3 |
Семінар-тренінг «Зрозуміти та допомогти» |
1 раз в два місяці 2016 |
практичний психолог
|
|
4 | Ділова гра «Особливості адаптації дітей раннього віку до умов ДНЗ» | вересень 2016 |
практичний психолог
|
|
5 | Ділова гра для вихователів «Джерела формування патріотизму» |
листопад 2016 |
вихователь-методист
|
|
6 | Брейн – ринг «Формування патріотичних почуттів використовуючи український фольклор». |
січень 2017 |
вихователь-методист |
Психолого-педагогічні консиліуми
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація дітей раннього та молодшого дошкільного віку до умов дошкільного навчального закладу» |
листопад грудень 2016 |
вихователь-методист, практичний психолог, вихователі груп раннього віку |
|
2 | Психолого-педагогічний консиліум «Психолого-педагогічний супровід дітей груп компенсуючого типу» |
листопад квітень 2016 – 2017 |
вих.-методист, прак. психолог, учителі-логопеди |
|
3 | Психолого-педагогічний консиліум «Готовність дітей шестирічного віку до навчання в школі» | березень, травень 2017 |
вих.-методист, прак. психолог, вихователі груп старшого дошк. віку |
Семінари
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
Семінар – практикум Мовленнєво-комунікативний розвиток дітей дошкільного віку засобами театрального мистецтва»
1.Сучасні підходи щодо мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.
3.Вплив музикотерапії на розвиток мовленнєвої компетенції дошкільників 4.Практичні вправи «Школа акторської майстерності»
Економічне виховання в дошкільній освіті І засідання
1.Теоретичні основи економічного виховання дітей дошкільного віку. 2.Методичні аспекти в економічному вихованні. 4.Вправа «Відкритий мікрофон» Взаємозвязок трудового та економічного виховання
|
жовтень
лютий
квітень
|
Шкіль Л.М.
Бур І.О.
Шепіль О.А.
вихователі
Коба Л.Ю.
Шкіль Л.М.
Цись Т.В.
вихователі
Ворона С.І.
Коба Л.Ю.
Пукась Л.В. Коваленко А.О.
Близнюк О.В. Сенецька Н.І. |
Консультації
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Нормативно-правове забезпечення організації освітнього процесу |
вересень 2016 |
Коба Л.Ю. | |
2 | Психолого-педагогічна допомога родині в адаптації дитини до умов дитячого садка | жовтень | Недайвода С.В. | |
3 | До здоров’я дитини – компетентний підхід. | листопад | Батарчук А.В. | |
4 |
Креативні підходи до створення розвивального середовища
|
грудень | ШкільЛ.М. | |
5 | Патріотичне виховання і формування національної свідомості у дошкільнят через зображувальну діяльність | січень | Коба Л.Ю. | |
6 | «Ребус метод» – розвивальна технологія для формування навичок раннього читання | лютий | Шкіль Л.М. | |
7 | Використання театралізованої діяльності для комунікативно-мовленнєвого розвитку та активізації творчих здібностей дошкільників. | березень | Батарчук А.В. | |
8 |
Професійне мовлення педагога. Учимося уникати конфліктних ситуацій у роботі з батьками |
квітень | Шкіль Л.М. | |
9 | Взаємодія з батьками: партнерство заради дитини. Формування ціннісного ставлення до здорового способу життя дітей дошкільного віку. | травень | Коба Л.Ю. |
Консультації для спеціалістів
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
Вплив музики на розвиток особистості дитини. (для музичних керівників)
|
жовтень | вихователь-методист | |
2 |
Розвиток моторної діяльності. Ігри для розвитку дрібної моторики (для учителів-логопедів)
|
січень | вихователь-методист | |
3 |
Формування основ здорового способу життя дітей дошкільного віку засобами вправ спортивного характеру та ігор з елементами спорту. (для інструкторів з фізичної культури) |
березень | вихователь-методист |
Відкриті перегляди
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
Відмітка про виконання |
1 | Використання фольклору на мовленнєвому занятті зі старшими дошкільниками, як засіб формування мовленнєвої компетенції та патріотизму |
вересень 2016
|
Кіхтьова М.А. | |
2 |
Використання фольклору на мовленнєвому занятті з дітьми середнього дошкільного віку, як засіб формування мовленнєвої компетенції та патріотизму
|
жовтень | Кривець І.М. | |
3 |
«Нащадки козака Мамая про Україну дбають», бінарне заняття
|
жовтень |
Світлична Н.А. Рибалко І.І. |
|
4 | Організація рухливих ігор на свіжому повітрі | листопад |
Близнюк О.В. Набоко В.І. |
|
5 | Організація занять з фізичного виховання з дітьми раннього віку | грудень |
Новак Т.В. Склярова Ю.Л. |
|
6 | Ознайомлення з традиціями петриківського розпису старших дошкільників |
лютий
|
Мішура Т.Д. | |
7 |
Ознайомлення з традиційними елементами опішнянського розпису з дітьми середнього дошкільного віку |
лютий | Гладченко О.П. | |
8 | Економічне виховання старших дошкільників в трудовій діяльності | березень | Пігуль В.О | |
9 | Економічне виховання дітей середнього дошкільного віку в трудовій діяльності | березень | Головченко Н.Г. |
Вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 | Впровадження в роботу вихователів системи роботи Шкіль Л.М. з питання художньо-мовленнєвого розвитку дошкільників. | вподовж року | вихователь-методист | |
2 | Впровадження в роботу вихователів старших груп досвіду роботи учителя-логопеда Головенко Н.М. з теми «Використання ейдетики в роботі з дітьми дошкільного віку» | вподовж року | вихователь-методист |
3.2 Удосконалення професійної творчості
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
З метою підвищення фахової майстерності педагогів та якості освітнього процесу призначити наставників для молодих спеціалістів: Пукась – Кіхтьова М.А.
|
впродовж року | вихователь-методист | |
2 | Робота клубу для молодих педагогів | 1 раз в 2 місяці |
вих.-методист, прак. психолог |
|
3 | Забезпечити участь молодих педагогів у роботі міського Клубу молодого педагога | згідно плану ІМЦ | вихователь-методист | |
4 | Залучати педагогів до участі в конкурсах, виставках відповідно річного плану управління освіти і науки Сумської міської ради та ДНЗ | впродовж року | вихователь-методист |
Самоосвіта
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
Вивчити і затвердити тематику самоосвіти педагогів ДНЗ
|
вересень 2016 | вихователь-методист | |
2 |
Скласти індивідуальні плани роботи з самоосвіти ▪ визначити тему ▪напрацьовувати власні розробки, конспекти занять, виховних заходів за освітніми лініями розвитку ▪виготовити наочні посібники, розвиваючі ігри
|
вересень 2016 | педагоги | |
3 |
Здійснювати контроль за самоосвітою педагогів, веденням щоденників із підвищення фахової майстерності з метою надання консультативної та методичної допомоги
|
1 раз на квартал |
завідувач, вихователь-методист
|
|
4 |
Забезпечити відвідування та участь педагогів у заходах міського та обласного рівнів (методичні об’єднання, консультативні пункти, семінари, конкурси)
|
згідно плану ІМЦ
|
вихователь-методист
|
|
5 |
Обговорювати новинки методичної літератури та матеріали періодичних видань
|
впродовж року |
вихователь-методист
|
|
6 |
Слідкувати за педагогічними інноваціями в дошкільній освіті та організовувати їх обговорення на педагогічних годинах
|
впродовж року |
вихователь-методист
|
|
7 | Звіти педагогів за темою самоосвіти |
травень 2017 |
вихователь-методист |
3.3 Педагогічні ради
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
Педагогічна рада
«Реалії та перспективи діяльності ДНЗ у 2016-2017 навчальному році» Порядок денний:
|
31серпеня 2016 |
завідувач
|
|
|
завідувач | |||
|
завідувач | |||
– визначення та затвердження освітніх програм, за якими буде працювати заклад у 2016-2017 н. р.; – форм і змісту планування освітнього процесу педагогами ДНЗ; – затвердження розкладу, режиму дня, роботи гуртків; – плану спільної роботи ДНЗ та ССШ № 29.
|
завідувач | |||
|
вихов.-методист | |||
|
завідувач | |||
8.Стан підготовки ДНЗ до нового навчального року.
|
завідувач | |||
|
завідувач | |||
2 |
Педагогічна рада «Аспекти педагогічної діяльності щодо формування основ здоров’язбережувальної компетентності у дітей дошкільного віку»
Порядок денний 1.Аналіз виконання рішень попередньої педагогічної ради.
|
грудень 2016 |
завідувач |
|
2.Охорона життя, зміцнення здоров’я, своєчасний фізичний розвиток дітей дошкільного віку з урахуванням їхніх психофізичних особливостей.
|
завідувач
|
|||
3.Шляхи формування здорового способу життя через родину.
|
вихов.-методист | |||
4.Мультимедійні презентації «Впровадження інноваційних здоров’язберігаючих технологій в освітній процес».
|
педагоги | |||
|
Лемешенко Н.Г. | |||
|
сестра медична старша | |||
|
педагоги | |||
8.Підсумки конкурсу-огляду на кращий спортивний осередок групи. | вихов.-методист | |||
3 |
Педагогічна рада «Народне мистецтв, як невід’ємна складова патріотичного виховання». Порядок денний 1.Аналіз виконання рішень попередньої педагогічної ради.
|
березень 2017 |
завідувач
|
|
2.Роль народного мистецтва у формуванні особистості.(доповідь)
|
завідувач
|
|||
3.Традиційні народні промисли і ремесла, як засіб формування смаків та ідеалів (виступ).
|
Шкіль Л.М. | |||
4.Інноваційні форми організації образотворчо – практичної діяльності дошкільників.(виступ). | Мішура Т.Д.. | |||
5.Аналіз навичок старших дошкільників щодо декоративного малювання
|
Коба Л.Ю. | |||
|
вихователі | |||
4 |
Педагогічна рада «Підсумки навчально-виховної роботи за 2016-2017 навчальний рік.» Порядок денний 1.Аналіз виконання рішень попередньої педагогічної ради. |
травень 2017 |
завідувач ДНЗ |
|
2.Створення оптимальних умов для забезпечення наступності між дошкільним навчальним закладом та початковою школою. | виховат.-методист | |||
3.Дошкільна зрілість – показник готовності дитини до школи. | практичн. психолог | |||
4.Аналіз стану захворюваності та оздоровчої роботи у 2016 – 2017 н.р. | сестра медична старша | |||
5.Рівень засвоєння програми дітьми (звіти вихователів, спеціалістів).
|
виховате-лі, спеціа-лісти | |||
6.Робота ДНЗ у літній оздоровчий період 2017 р. Презентація плану. |
завідувач
|
3.4 Курсова перепідготовка та атестація педагогічних працівників
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний | Відмітка про виконання |
1 |
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педагогів направити на курси підвищення кваліфікації при СОІППО педагогів: ▪ Рибалко І.І. – вихователь; ▪ Кіхтьова М.А. – вихователь; ▪ Бур І.О.– вихователь; ▪ Близнюк О.В.– вихователь; ▪ Склярова Ю.Л..– вихователь; ▪ Шкіль Л.М. – вихователь; Сенецька Н.І. – вихователь; ▪ Шепіль О.А. – муз. керівник; ▪ ГоловенкоН.М. – учитель-лог.; ▪ Лемешенко Н.Г.– інструктор з фізкультури.
|
впродовж року, згідно з графіком |
завідувач
|
|
2 |
З метою активізації та розвитку творчої професійної діяльності провести чергову атестацію педагогічних кадрів: ▪ Кіхтьова М.А.- вихователь; ▪ Мішура Т.Д. – вихователь, ▪ Світлична Н.А. – музичний керівник Цись Т.В.- вихователь: Ворона С.І. – вихователь
|
березень 2017 |
голова атестаційної комісії
|
|
3 | Опрацювати законодавчу, правову, нормативну документацію з питань атестації педагогічних кадрів. | вересень 2016 |
вихователь-методист
|
|
4 |
Скласти інформаційну пам’ятку про зміни в атестації педагогічних працівників.
|
вересень 2016 |
вихователь-методист
|
|
5 |
Видати накази: – про підготовку та проведення атестації; – про створення атестаційної комісії; – про результати атестації; – про підсумки проведення атестації.
|
вересень 2016
березень 2017 |
завідувач
|
|
6 |
Розробити заходи щодо проведення атестації педагогічних працівників.
|
вересень 2016 |
вихователь-методист
|
|
7 | Скласти графік засідання атестаційної комісії. | жовтень 2016 | секретар атестаційної комісії | |
8 | Провести засідання атестаційної комісії. | згідно графіка | голова атестаційної комісії | |
9 | Вивчити систему роботи педагогів, які атестуються. |
жовтень 2016- березень 2017 |
атестаційна комісія | |
10 |
Провести анкетування педагогів, батьків з метою оцінки професійної діяльності педагогічний працівників, які атестуються.
|
лютий 2017 |
практичний психолог
|
|
11 | Провести творчий звіт педагогів, які атестуються. | березень 2017 | голова атестаційної комісії |
РОЗДІЛ IV. ВИВЧЕННЯ СТАНУ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ
Вид кон-тролю | Зміст роботи | Форма відобра-жування | Група | Термін викона-ння | Відповіда-льний | Відміт-ка про виконання |
Комплексний | Стан організації життєдіяль-ності дітей у групі |
довідка до наказу
|
група «Веселка»
|
листопад 2016 |
завідувач, виховат.-методисти, члени комісії |
|
Стан організації життєдіяль-ності дітей у групі |
довідка до наказу |
група «Калинка» |
квітень 2017 |
завідувач, виховат.-методисти, члени комісії |
||
Тематичний | Рівень розвитку діалогічного мовлення дітей старшого дошкільного віку | довідка |
групи «Барвінок» «Сонечко» «Ромашка» |
жовтень 2016 |
завідувач, виховат. – методисти |
|
Рівень логіко – математичної компетентності дітей молодшого віку | довідка |
групи «Мальви» «Грибочки»
|
січень |
завідувач, виховат. – методисти |
||
Екологічна компетентність молодших дошкільників під час виконання трудових доручень | довідка |
групи «Квіточки» «Курчатко» |
березень2017 | виховат.-методисти | ||
Оперативний | Рівень педагогічної майстерності педагогів, які атестуються в організації освітньо-виховного процесу |
інформа-ція до засіда-ння атеста-ційної комісії |
педагоги, які атестують-ся | впродовж року |
завідувач, виховат.-методисти, члени атестаційної комісії |
|
Медико-педагогічний контроль за станом фізичного розвитку дітей. | протоко-ли | усі вікові групи |
листопад лютий |
завідувач, виховат.-методисти, медична сестра старша |
||
Виконання рішень педагогічних рад | інформа-ція до педради | усі вікові групи | впродовж року | завідувач, виховат.-методисти | ||
Оглядово-оперативний | Ведення документації в групах | інформа-ція до відома | усі вікові групи, спеціаліст-ти | впродовж року |
завідувач, виховат.-методисти |
|
Зміст та якість складання перспектив-ного та календарного планування |
інформація до відома | усі вікові групи, спеціаліст-ти | впродовж року |
завідувач, виховат.-методисти |
||
Готовність вихователів та спеціал-в до робоч. дня | інформа-ція до відома | усі вікові групи, спеціаліст-ти | впродовж року |
завідувач, виховат.-методисти |
||
Порівняльний | Засвоєння дітьми основних рухів | інформа-ція до наради | усі вікові групи, |
вересень травень |
інструктор з фізк-ри | |
Рівень життєвої компетент-ності дітей | інформа-ція до наради | усі вікові групи | 1 раз на квартал |
завідувач, виховат.-методисти
|
РОЗДІЛ V
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА
5.1 Взаємодія дитячого закладу, сім’ї та громадськості
№ з/п |
Зміст роботи | Термін виконан-ня | Відповідаль-ний | Відмітка про виконання |
1 |
Провести загальні батьківські збори «Пріоритетні напрямки роботи закладу в новому навчальному році» 1.Пріоритетні напрямки роботи дошкільного закладу в новому навчальному році. 2.Охорона прав дитинства та соціальний захист дітей. 3.Обрання членів ради дошкільного закладу. 4.Затвердження плану роботи ради закладу. |
вересень 2016 |
завідувач ДНЗ
|
|
2 |
1.Звіт керівника ДНЗ перед громадськістю про результати роботи за 2016-2017 навчальний рік.
3.Звіт голови ради про участь у роз – витку закладу та вдосконалення навчально-виховного процесу.
|
травень 2017 |
завідувач ДНЗ
|
|
3. |
Групові батьківські збори. Групи раннього віку 1.Адаптація дітей до умов дошкільного закладу.
|
вересень 2016 |
вихователі груп ранньо-го віку, пр. психолог |
|
|
січень 2017 |
вихователі груп ран-го віку, пр. психолог | ||
|
квітень 2017 |
вихователі , пр. психолог | ||
4 |
Молодший дошкільний вік
|
вересень 2016 |
вихователі груп мол-го віку, пр. психолог | |
|
січень 2017 |
вихователі груп молод. віку | ||
3.Культурно-гігієнічні навички – як засіб зміцнення здоров’я. |
квітень 2017 |
вихователі груп молодшого віку | ||
5 |
Середній дошкільний вік 1.Особистість дитини: здоров’я та фізичний розвиток дітей 5 року життя. |
вересень 2016 |
вихователі груп серед. віку, пр. психолог | |
|
січень 2017 |
вихователі груп | ||
3.Трудові доручення в родинному вихованні.
|
квітень 2017 |
вихователі груп | ||
6 |
Старший дошкільний вік 1.Сьогодні дошкільнята – завтра школярі.
|
вересень 2016 |
вихователі груп старш. віку, пр. психолог | |
|
січень 2017 |
вихователі груп | ||
3.Незабаром до школи. Сходинки готовності до школи майбутніх першокласників.
|
квітень 2017 |
пихователі груп | ||
7 |
Тренінгове заняття «Вчимося розуміти одне одного».
|
листопад 2016 |
пр.психолог
|
|
8 | Консультація для батьків | |||
Адаптація пройде легко, якщо… |
вересень 2016 |
пр.психолог
|
||
Дитина взяла чужу річ – що робити? | жовтень | вихователь-методист | ||
Права дитини: розуміти та дотримуватися
|
січень 2017 |
пр.психолог
|
||
9 |
Залучати батьків до активної участі у заходах ДНЗ, проектної діяльності, оформлення сімейних газет, толок.
|
впродовж року | вихователі груп | |
10 | Робота клубу «Школа батьків». | 1 раз на 2 місяці | вихователь-методист | |
11 | Проводити індивідуальне консуль-тування батьків з питань виховання і розвитку дітей. | впродовж року |
вихователь-методист практичний психолог |
|
13 | Провести День відкритих дверей. | квітень 2017 | вихователь-методист | |
14 |
Провести опитування та анкетування батьків з метою вивчення потреб родини, виявити соціальний запит, рівень поінформованості в області розвитку, виховання і навченості дітей.
|
вересень 2016 |
вихователь-методист
|
|
15 |
Забезпечити постійну інформованість батьків про стан виховної роботи з дітьми, їхній розвиток, стан здоров’я, зміст державних освітніх програм. |
впродовж року | вихователі груп | |
16 |
Оформити групові куточки для батьків наочними, інформаційними матеріалами до річних завдань і основних напрямків роботи ДНЗ.
|
впродовж року | вихователі груп | |
17 |
Круглий стіл «Перебування в групах компенсуючого типу. Міфи та реальність».
|
листопад | вих.-метод., пр. психолог, уч.-логопеди | |
18 |
Спільні проекти дітей та батьків: «Народні промисли Сумщини»
«Птахи – наші друзі»
|
жовтень 2016 січень 2017 |
вихователі груп |