1.
Не починайте свою розмову з вислову «Я довго вже хотів сказати».
2.
Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
3.
Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
4.
Критикуйте лише те, що можна змінити;
5.
Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
6.
Не знищуйте індивідуальність;
7.
Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
8.
Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
9.
Не кажіть лише про свої проблеми;Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
10.
Не робіть висновки за партнера;
11.
Перше зауваження робіть наодинці;
12.
Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
13.
Прагніть зрозуміти співрозмовника;
14.
Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
15.
Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
16.
Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
17.
Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
18.
Відчувайте, коли потрібно відступити;
19.
Безвихідних ситуацій не буває;
20.
Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.