Алгоритм
дій працівника в разі виявлення випадку насильства над дитиною
у ЗДО №17 «Радість»

1 етап. (безпосередньо на місці):

  1. Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати;
  2. Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги;
  3. Пояснити, які саме дії вважаєте булінгом та чому їх варто припинити;
  4. Під час спілкування уникати слів «жертва» та «агресор», щоб запобігти тавруванню і розподілу ролей;

2 етап.

  1. Якщо педагог, або будь-який інший працівник закладу став свідком булінгу то, незалежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні, він повинен проінформувати про цей випадок керівництво закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
  2. Якщо педагог, або будь-який інший працівник закладу отримав усне або письмове звернення від дитини чи батьків дитини, щодо жорстокого ставлення по відношенню до неї з боку однолітків, педагогів, або інших осіб, то він повинен повідомити про це керівництво закладу освіти.
  3. Отримавши таке звернення, завідувач закладу освіти повинен скликати комісію з розгляду випадку булінгу та окреслити подальші дії.
  4. До складу такої комісії можуть входити адміністрація закладу освіти, педагоги, психолог, соціальний педагог.

9. Якщо комісія кваліфікує випадок як булінг, а не одноразовий конфлікт, адміністрація закладу освіти повинна повідомити про це уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.