Протокол
групової психологічної діагностики

Дата (терміни) проведення – 12-15 січня 2024 року.

Мета діагностики: вивчення рівня обізнаності батьків щодо поняття булінгу; з’ясувати, чи мало місце булінгу в дитинстві батьків;  чи спостерігають випадки булінгу у дошкільному закладі по відношенню до своїх дітей.

Проблема (зміст):

  • Визначити, чи знайоме батькам поняття «булінг».
  • Визначити, чи піддавалися самі батьки булінгу з боку однолітків, вчителів та батьків у своєму житті.
  • Проаналізувати, чи вплинули випадки булінгу на світосприйняття та характер батьків.
  • Визначити, чи були батьки учасниками та свідками булінгу у дитинстві.
  • Проаналізувати, який психологічний вплив мали випадки булінгу.
  • Визначити, чи мають місце випадки булінгу у дошкільному закладі по відношенню до дітей з боку педагогів, дітей та інших батьків.
  • Проаналізувати, чи вважають батьки дитяче середовище закладу безпечним щодо випадків булінгу з боку однолітків, педагогів.
  • Проаналізувати причини виникнення булінгу, на думку батьків.

 

Діагностичний інструментарій: анкетування.

Характеристика вибірки:  батьки.

Кількість батьків –  44 особи.

Результати діагностики:

  1. Чи знайомий Вам зміст поняття “булінг” ?
  • так – 100%.
  1. Чи піддавались Ви, з вашої точки зору, в дитинстві булінгу з боку однолітків?
  • так – 36,4%;
  • ні – 54,5%;
  • не пам’ятаю – 9,1%.
  1. Чи піддавались Ви, з вашої точки зору, в дитинстві булінгу з боку педагогів?
  • так – 22,7%;
  • ні – 75%;
  • не пам’ятаю – 2,3%.
  1. Чи піддавались Ви, з вашої точки зору, в дитинстві булінгу з боку батьків?
  • так – 18,2%;
  • ні – 77,3%;
  • не пам’ятаю – 4,5%.
  1. Чи вплинули факти булінгу щодо Вас на ваш характер, світосприйняття, поведінку?
  • так –38,6%;
  • ні – 61,4%.
  1. Чи були Ви учасником булінгу щодо іншої дитини у своєму дитинстві?
  • так – 20,5%;
  • ні – 79,5.
  1. Чи були Ви  свідком булінгу щодо іншої дитини у своєму дитинстві?
  • так – 61,4%;
  • ні – 38,6%.
  1. Якщо так, то чи має це для Вас психологічні наслідки тепер?
  • так: часто згадую, соромно, хочеться забути, весь час повертаюсь до цієї ситуації, мучить совість – 15,9%.
  • ні – 84,1%.
  1. Чи були випадки булінгу щодо Вашої дитини у ДНЗ з боку педагогів?
  • так – 4,5%;
  • ні – 77,3%
  • не знаю – 18,2%.
  1. Чи були випадки булінгу щодо Вашої дитини у ДНЗ з боку інших дітей?
  • так – 2,3%;
  • ні – 65,9%;
  • не знаю – 31,8%.
  1. Чи були випадки булінгу щодо Вашої дитини у ДНЗ з боку батьків інших дітей?
  • так – 2,3%;
  • ні – 81,8%;
  • не знаю – 15,9%.
  1. Чи вважаєте Ви освітнє середовище у нашому ДНЗ безпечним щодо булінгу з боку педагогів?
  • так – 90, 9%;
  • ні – 9,1%.
  1. Чи вважаєте Ви освітнє середовище у нашому ДНЗ безпечним щодо булінгу з боку однолітків?
  • так – 84,1%;
  • ні – 15,9%.
  1. На Вашу думку, які основні причини виникнення явища булінгу?
  • недостатня увага до даної проблеми в суспільстві – 2,3%;
  • підвищення загального фону агресії у соціумі – 31,8%;
  • недоліки виховання та поведінкові прояви у дитини – 34,1%;
  • ігнорування ознак булінгу з боку батьків (педагогів) – 31,8%.

 

Висновки:

В результаті анкетування бачимо, що всі батьки знайомі з поняттям «булінгу». Переважна кількість респондентів не зіштовхувались з випадками булінгу з боку однолітків, батьків та педагогів у своєму житті. Але значний відсоток батьків, на жаль, зазнавали булінгу зі сторони вище перерахованих категорій, що вплинуло в подальшому на їхній характер та світосприйняття.

Звернуто увагу на те, що майже 20% опитаних батьків були учасниками булінгу свого часу, а майже 62% – були його свідками. Хоча такий великий відсоток тих батьків, що були свідками та учасниками булінгу, але соромно за ті випадки лише 16% батьків.

Більшість батьків вважають, що випадків булінгу по відношенню до власних дітей зі сторони педагогів дошкільного закладу, дітей та батьків інших дітей не має. Двоє з опитаних допускають можливість випадків  булінгу в  закладі, хоча звернень батьків з цього приводу не надходило.  Більшість  батьків не знають про такі випадки. З цього можна зробити висновок, що батьки мало цікавляться життям дитини в дошкільному закладі. Причинами виникнення булінгу вважають – підвищення фону агресії в суспільстві, недоліки у вихованні, поведінкові прояви, ігнорування ознак булінгу з боку дорослих.

Більшість опитаних вважають середовища ДНЗ безпечним щодо випадків булінгу зі сторони педагогів та однолітків.

 

Рекомендації:

  1. Проведення семінару-практикуму з батьками: «Разом проти булінгу».
  2. Проведення групових консультацій з профілактики та попередження булінгу в дитячому закладі.
  3. Розміщення буклетів та інформації з даної тематики у Viber групах.

 

 

Практичний психолог                                                              Світлана СУПРУН