20 правил попередження конфліктних ситуацій

1.

Не починайте свою розмову з вислову «Я довго вже хотів сказати».
2.

Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
3.

Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
4.

Критикуйте лише те, що можна змінити;
5.

Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
6.

Не знищуйте індивідуальність;
7.

Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
8.

Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
9.

Не кажіть лише про свої проблеми;Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
10.

Не робіть висновки за партнера;
11.

Перше зауваження робіть наодинці;
12.

Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
13.

Прагніть зрозуміти співрозмовника;
14.

Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
15.

Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
16.

Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
17.

Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
18.

Відчувайте, коли потрібно відступити;
19.

Безвихідних ситуацій не буває;
20.

Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.